Először vegyük nagyító alá a motorblokk paramétereit.
-Hengerek száma: 4
-Furat : 63
-Űrtartalom : 750 kcm
-Telljesítmény : 22 LE
-Vezérlés : OHC ( királytengelyes )
A motorblokk igazi szenzációja az hogy a hűtéséhez nem levegőt vagy vizet használtak, hanem olajat.
A váltóval egybeépített motorba 6,5 liter olaj fért bele, melyet a forgattyús házban elhelyezett szivattyú működtetett.
Ez nem csak kitűnően hűtötte a motort, hanem egyben kente is az összes csúszó és mozgó felületet.
A másik különlegessége pedig a váz, ami nem is volt, hiszen tulajdonképpen 4 darab rövid egyenes acélcsőből állt.
Ha megnézzük a képet, látszik, hogy a blokk képezi a motor egészét, amire előre hátra kerekeket "akasztottak".
A teljes motorkerékpár súlya 175 kg. Volt. A fékdobok mérete 210 mm.( A kisfékdobos Pannóniának 160 mm. )
A rugózást viszont csak az ülés, és az első lemezvillán elhelyezett laprugó biztosította.
Gondolom az akkori utakon való közlekedés azonos volt egy vesekőlerázással, de a motorozás úttörői nem puhány alakokból álltak.
( Mint ahogy ma se. ) Hiszen nekik mindent a saját bőrükön kellett megtapasztalni.
Mindezek ellenére elmondhatjuk, hogy Hans Windhoff ezzel a konstrukcióval megelőzte a korát.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése