2009. szeptember 24., csütörtök

Windhoff

Hans Windhoff 1927-ben alkotta meg igazán különleges, korát megelőző motorkerékpárját.


Először vegyük nagyító alá a motorblokk paramétereit.

-Hengerek száma: 4


-Furat : 63

-Löket : 60

-Űrtartalom : 750 kcm

-Telljesítmény : 22 LE

-Vezérlés : OHC ( királytengelyes )
A motorblokk igazi szenzációja az hogy a hűtéséhez nem levegőt vagy vizet használtak, hanem olajat.


A váltóval egybeépített motorba 6,5 liter olaj fért bele, melyet a forgattyús házban elhelyezett szivattyú működtetett.

Ez nem csak kitűnően hűtötte a motort, hanem egyben kente is az összes csúszó és mozgó felületet.

A másik különlegessége pedig a váz, ami nem is volt, hiszen tulajdonképpen 4 darab rövid egyenes acélcsőből állt.

Ha megnézzük a képet, látszik, hogy a blokk képezi a motor egészét, amire előre hátra kerekeket "akasztottak".

A teljes motorkerékpár súlya 175 kg. Volt. A fékdobok mérete 210 mm.( A kisfékdobos Pannóniának 160 mm. )

A rugózást viszont csak az ülés, és az első lemezvillán elhelyezett laprugó biztosította.

Gondolom az akkori utakon való közlekedés azonos volt egy vesekőlerázással, de a motorozás úttörői nem puhány alakokból álltak.

( Mint ahogy ma se. ) Hiszen nekik mindent a saját bőrükön kellett megtapasztalni.

Mindezek ellenére elmondhatjuk, hogy Hans Windhoff ezzel a konstrukcióval megelőzte a korát.


 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése